پرنده زیبا

پرنده های زیبا جهان و ایران

پرنده های زیبا جهان و ایران

من عاشق پرنده هام شما چطور

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

مراحل جفت زدن سهره_همه چی در مورد پرندگان

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۲۲ ب.ظ

🔵 مهمترین اصل در کار پرورش پرندگان

" صبر " 

می باشد. در هر مرحله از تکثیر باید صبر و حوصله داشته باشید 


🔴🔴🔴مراحل جفت زدن سهره🐤

                                                 


🔵 سعی کنید برای جفت کردن سهره از جوجه های رنگ انداخته در قفس( جوجه هایی که در قفس بالغ می شوند) استفاده کنید ( با این کار هم از سن سهره ها با خبر هستید و هم از سهره های رام استفاده کرده اید) 



🔵 سهره ها باید در زمان اوج مستی جفت شوند مخصوصا سهره ماده باید کاملا آماده باشد در غیر این صورت به هیچ عنوان به سهره نر سواری نمی دهد . پیش از تن کردن , سهره ها را آزمایش کنید تا از مستی آنها کاملا مطمئن شوید. قفس هردو پرنده را به هم نزدیک کنید سهره نر باید به شلاقی آواز بخواند و به سمت قفس سهره ماده حمله کند و سهره ماده باید روی پا خودش را کوتاه کند و بلرزاند این نشانه آمادگی هر دو سهره می باشد.



🔵 تغذیه سهره باید کاملا مورد توجه شما باشد مخصوصا از نظر سبزیجات ( کاهو , برگ ترب , گشنیز , برگ اسفناج و , کلم) , میوه : سیب : شاهدانه مرغوب ریز , تخم کاهو , نیجر وکافشه به مقدار خیلی کم,وهفت تخم را خودیک به یک تهیه کنید،هفت تخم آماده نخرید.



🔵 نگران اندازه قفس نباشید و فکر نکنید حتما باید محیط بزرگ در اختیار داشته باشید . برای جفت کردن سهره شما یک قفس قناری بزرگ کافی است . اما محل آویختن قفس بسیار مهم است . نباید قفس در محل رفت و آمد باشد و در محیطی کاملا آرام باید قرار بگیرد.


🔵 بعد از سه روز باید لانه در قفس قرار بگیرد و برای لانه سازی باید پنبه تصفیه نشده و کنف ( نخ گونی شسته شده ) پوست نارگیل رشته رشته در اختیار پرنده قرار گیرد ( در زمان لانه سازی توجه داشته باشید که پرنده به خوبی کار خود را انجام دهد و اگر لازم بود چاله داخل لانه را شما با دست ایجاد کنید) 



🔵 از پنجمین روز به بعد شما باید منتظر تخمگذاری باشید و اگر ظرف ده روز سهره شما تخم نکرد حتما یه جای کار ایراددارد .. سهره ماده ای که لانه سازی کرده باشد حتما تا هفتمین روز تخمگذاری را شروع می کند. سهره ها حداقل ۲ و حد اکثر ۵ تخم می کنند. ( غیر از موارد استثنا) اگر قرار است خود سهره ها جوجه را بزرگ کنند ۵تخم برای جوجه شدن زیاد است و سهره شما باید تجربه کافی برای بزرگ کردن جوجه ها را داشته باشد . معمولا یکی دو تا از تخم ها را بردارید یا از قناری حمال استفاده کنید که این کار را بسیار راحت تر می کند.


🔵 حتما پیش از بیرون آمدن جوجه اول, سهره نر را از ماده جدا کنید چون اولین قاتل جوجه های لخت پدر آنها می باشد . سهره نر را در یک قفس کوچک گذاشته و به همان قفس بیاویزید.


🔵 برای تغذیه جوجه سهره ها در روزهای اول از ترکیبی از دانه های ( شاهدانه , تخم کاهو , دان سیاه ) و تخم مرغ آب پز به میزان کم و خمیر نان پخته شده ( ریز ریز به شکل دان) استفاده کنید و از روز پنجم برگ کاهو و گشنیز هم در اختیار سهره ماده بگذارید. در این مدت حتما به تغذیه سهره توجه داشته باشید و از مکمل ها و مولتی ویتامین های معتبر هم می توانید استفاده کنید. بادام رنده شده و پسته رنده شده هویج رنده شده و .... به سلامت جوجه کمک می کند.


🔵 دمای محیط را یکنواخت نگه دارید و محل قرارگیری قفس طوری باشد که در زمانی از روز آفتاب بگیرد. نور در سلامت جوجه ها بسیار تاثیر دارد.🔵

موفق باشید همه عشق بازا🌷🌷..مهدی بیات..

Parandehziba.blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی