پرنده زیبا

پرنده های زیبا جهان و ایران

پرنده های زیبا جهان و ایران

من عاشق پرنده هام شما چطور

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

عروس هلندی ،آشنایی با عروس هلندی_ پرنده زیبا

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۱۵ ب.ظ

آشنایی باعروس هلندی                                                                                                                                               

عروس هلندی به عنوان یک پرنده زینتی محبوب که توسط انسان نگهداری می شود از خانواده طوطی های کاکل دار است. عروس هلندی بومی استرالیا می باشد و دوست دارد که در مناطق پر از علف و بوته درختان کوچک زندگی کند. این پرنده در رنگ های مختلف من جمله سفید ، خاکستری ، قهوه ای ، زرد و کرمی وجود دارد.ادامه ی پست در ادامه مطلب....👇

عروس هلندی همانند طوطی توانایی یادگیری کلمات انسان و صحبت کردن را دارد. جنس نر این پرنده از جنس ماده آن باهوش تر است و راحت تر می تواند کلمات را یاد گرفته و تکرار کند. برای تقلید صدای این پرنده باید صحبت کردن با ان را از زمانی که جوجه است ، تمرین کنید.

این پرنده که به کوکاتیل نیز معروف است ، یک پرنده بسیار اجتماعی است و به خوبی با انسان ارتباط برقرار می کند. در نگهداری از کوکاتیل باید به این نکته توجه داشته باشید که این پرنده بسیار حساس است و نیاز به محب دارد و اگر به آن کم توجهی شود شروع به جیغ و داد می کند.

 

نژادهای عروس هلندی

از نژادهای غالب این پرنده می توان به عروس هلندی خاکستری ، عروس هلندی ابلق ، عروس هلندی صدفی ، عروس هلندی گلباقالی ، عروس هلندی دارچینی ، عروس هلندی نقره ای ، عروس هلندی زرد کمرنگ ، عروس هلندی لوتینو ، عروس هلندی وایت فیس ، عروس هلندی وایت فیس مرواریدی ، عروس هلندی وایت فیس ابلق و عروس هلندی آلبینو اشاره کرد.

تشخیص جنسیت عروس هلندی

تشخیص جنسیت عروس هلندی را می توان با روش های مختلف انجام داد. یک روش این است که باید صبر کنید که پرهای اصلی پرنده رشد کند و با استفاده از آن ها جنسیت عروس هلندی را تشخیص دهید. برای تشخیص جنسیت به روش پرهای اصلی باید حدود 6 تا 9 ماه حوصله به خرج دهید تا این پرها در پرنده رشد کند. جوجه های عروس هلندی در ابتدا بسیار به هم شبیه هستند اما پس از ۶ الی ۹ ماه که پرهای اصلی پرنده رشد کرد می توان تشخیص جنسیت را به این روش انجام داد.

همچنین با استفاده از ویژگی های ظاهری صورت عروس هلندی نیز می توان تشخیص جنسیت آن را انجام داد. صورت جنس نر این پرنده برجسته با خال های پررنگ است و رنگ های زنده تر و شادتری نسبت به ماده ها دارد. در حالی که جنس ماده درای یک خال کمرنگ در صورت و دارای رنگ زمینه صورت مرده تری است.

برای تغذیه بهتر عروس هلندی باید هر روز چند دفعه به این پرنده غذا بدهید توجه داشته باشید که غذا دادن به این پرنده را باید پس از خالی شدن چینه دان انجام داد. برای تشخیص خالی بودن چینه دان کافی است با دستتان آن را لمس کنید.

برای تغذیه عروس هلندی می توانید از سفیده رنده شده تخم مرغ آب پز وگندم پخته شده استفاده کنید.

موفق باشید همه عشق بازا🌷🌷..مهدی بیات..Parandehziba.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۱
مهدی بیات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی