پرنده زیبا

پرنده های زیبا جهان و ایران

پرنده های زیبا جهان و ایران

من عاشق پرنده هام شما چطور

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تشخیص جنسیت جوجه سهره_همه چی درباره سهره

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۳۴ ب.ظ

🔴🔴🔴شناختن جوجه سهره نر از ماده:👇👇👇👇

                        جوجه سهره نر و ماده

۱- سر جوجه نر از ماده بزرگتر و گرد تر (فندقی شکل ) است.


۲- نوک جوجه نر بزرگتر و ضخیم تر و مخروطی شکل است.


۳- جوجه سهره نر سینه ای پهن و صاف دارد.


۴- سیاهی روی کتفهای جوجه نر پر رنگ تر از جوجه ماده است.

ادامه ی پست در ادامه مطلب....👇

۵-پاهای جوجه نر بلندتر و کمی ضخیم تر از ماده است.


۶-جوجه های نر هیکلی بلندتر و قوی تری نسبت به ماده ها دارند.

                                  

۷- چشمان جوجه نر کاملا گرد است ولی چشمان جوجه ماده کمی بیضی شکل است.


۸- سر و صدای جوجه نر بیشتر و بلندتر از ماده ها است.


۹- جنب و جوش جوجه های نر در قفس بیشتر است.


۱۰-دم جوجه های  نر پهن تر از ماده ها است و به شکل دو فاق است.


۱۱-در جوجه هایی که کمی سن بیشتری دارند سبیلهای سیاه تری نسبت به جوجه های دیگر دارند.


۱۲-در بعضی مواقع برخی از جوجه های ماده مشخصات جوجه های نر را دارند و این بخاطر پر زور بودن انها است و تشخیص انها هم کار خیلی سختی است.


۱۳-در موقع خواندن صدای جوجه نر نسبتا خیلی بلندتر از ماده ها است.

 

🔵🔵در نکات زیر همراه باعکس درباره تشخیص قطعی جنسیت جوجه سهره آوردیم :


🔴هرچه ازاولویت 1و2  فاصله بگیریم دلیل وسند نر بودن جوجه کم رنگ تر میشود.)


1- درابتدا باید به چشم جوجه سهره توجه نماییم که چشم ها باید گرد ودایروی باشند وچشم های جوجه باید طوری بنظر برسد که انگار تلسکوپی است.(دایره زرد رنگ) درحالی که چشم های ماده ها ریز و بیضی شکل میباشند.

2- ریشه نوک جوجه سهره نر پهن ( خط قرمز) و امتداد نوک سهره بر پیشانی سر پرنده مماس میباشد.(خط سبز)

3- شرارتی در صورت پرنده نر باید حس شود. صورت پرنده ماده کمی حالت مظلومیت دارد. این حس را پس از چند بار مقایسه بین جوجه های نر وماده میتوان تجربه کرد. همانند شکل زیرکه یک جوجه نر است:

 4- اگر جوجه از کالی در آمده باشد میتوان با چک کردن رنگ شانه کتف ها و سیبیل های روک نوک که به رنگ سیاه در آمده اند ,جوجه نر را پیدا نمود. درحالی که رنگ شانه کتف های پرنده ماده قهوه ای وسیبیل روی نوک آن بور و روشن میباشد.

5- تعداد سفیدی های متوالی روی دم سه عدد باشد وسومین سفیدی نیز وسعت زیادی داشته باشد. البته جوجه هایی که دو عدد سفیدی رو دم انها وجود دارد نیز میتوانند نر باشند وهمینطور جوجه های دارای سه سفیدی متوالی روی دم نیز میتوانند ماده باشند ولی بیشتر نرها دارای سه سفیدی وبیشتر ماده ها دارای دو سفیدی روی دم هایشان میباشند.


موفق باشید همه عشق بازا🌷🌷..مهدی بیات..

Parandehziba.blog.ir

نظرات  (۱۴)

15ساله سهره دارم ولى هنوزبه نروماده بودن جوجه سهره خام شک دارم وبااین مشخصات اصلن معلوم نمیشه که جوجه سهره ماده هست یانر

پاسخ:
سلام من تا الان تو خرید جوجه کال اشتباه نکردم

سلام وقتتون بخیر.سهره ی من یک ماه بیشتره که مدفوکش سفید رنگ و آبکی شده هم جاشو گرم کردم هم داروی اسهال کاهی میدم هم داروی سرما خوردگی دادم بازم خوب نمیشه.جدیدا وقتی نزدیکش میشم دهنشو برام باز میکنه .نمیدونم چیکار کنم

پاسخ:
پَس و زیر حلق پرندتو نگاه کن ببین چربی نداره

سلام وقت بخیر من با تله یک سهره ‌ گرفتم میخواستم بدونم از کجا باید فهمید نر هست یا ماده و سنشون از کجا معلوم میشه ممنون میشم جواب بدین 

پاسخ:
اگه بالغ باشه از رخ پرنده و اگه جوجه باشه از سر کتف نوک و چشمش میشه فهمید
اگه هم بالغ باشه و نر باشه اکثراً تو  این فصل  دهن میزنن
۰۳ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۲۰ محمد امین گل محمدی

من جوجه سیره دارم اما خواستم دستی کنم می خواستم توی دستم دان بوخوره ۱ روز به هش غذا ندادم تا بیاد توی دستم دان بخوره اما کار اشتباهی کردم الان نسبتا به قبل دیگه شادابی قبلی رو نداره چه کار کنم الان هم زنده هست چه کار کنم تا شادابی اش بر گرده خواهش میکنم راهنمایی کنید

مرسی،راهنمایی خوبی بود 

۱۹ بهمن ۹۹ ، ۱۵:۴۸ جواد میرزائی

سلام اگه من چندتا سهره نر و ماده رو پیش هم نگه دارم (وقتی هنوز صورتشون قرمز نشده و تشخیص نمیشه داد ) اینها با هم جفت نمیخورن  

یه سوال دیگه تا وقتی اینا قرمز نشدن اصلا جفت میخورن و اینکه چند ماهگی یا چند سالگی صورتشون مثل اونهای بالغ میشه

پاسخ:
شش ماهگی صورتشون رنگ میزنه
نه جفت نمیخورن
تا زمانی که مست نشن که نمیشه جفت زد
اگه خوب بار بیاری یه سال و نیمه بشن میشه جفت زد

سلام یک عدد سهره دارم میخواسم نر ماده ای شو تشخصیص بدین برام ممنون

 

پاسخ:
خوب از دست ما چی برمیاد

سلام یک عدد سهره دارم میخواسم نر ماده ای شو تشخصیص بدین برام ممنون

 

سلام وقتتون بخیر سهره کهنه هم میشه تخم کتون خورش کرد

پاسخ:
بله ولی یک دفعه نه چون نمیخوره نم نم باید از شاهدانه کم کنی به جاش کتان بزاری

ولی بهتره شادونه بدی

سلام چتور میتوان ماده رو تشخص بدم نر یا ماده باشه 

۰۹ آذر ۰۱ ، ۰۲:۲۸ عباس نجفی

سلام من یه سهره بهاره ۴ساله دارم.الان سه ساله که دستمه حدودا  الان یکسالی میشه که پرکنی پیداکرده وچربی دوطرفه سینش روگرفته.پرهای سینش روهم بانوک میکنه فقطم پرهای سینش رو می‌کنه وقتی هم درمیاد یکماهی طول می‌کشه تا دربیادوصاف کنه به محض اینکه درمیادوصاف میکنه دوباره شروع میکنه به کندن دامپزشکی هم زیاد بردمش وهیچکدوم سر درنیاوردن دارو الکی دادن ودادم خورده ولی افاقه نکرده

سلام و درود آغا من یک لون سهره دارم ولی با فاصله زمان تولدشون الان اولین تخم نسبت به بقیه به ترتیب بزرگتره چطور نرو مادیشونو تشخیص بدم الانم تو ۱۰ روز اولشون هستن ممنون میشم جواب سوال منو بدین 

پاسخ:
در زمان کالی و ده روزگی امکانش نیست
۳۰ تیر ۰۲ ، ۲۲:۵۵ وحید اشکش

سلام 

بابت مطالب مفیدتون در باره نرو ماده گی ممنون و سپاسگذارم 

پاسخ:
خواهش

سلام

وقت بخیر

من یه سهره دارم بیا بیا میزنه هر دفعه بیا میزنه من میرم ولی دیگه حرفی نمیزنه میخواستم بدونم شما میدونید چرا میگه بیا ولی بعدش دیگه چیزی نمیگه متشکرم

پاسخ:
سهره رو باید گشت بدی تا نترس بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی