پرنده زیبا

پرنده های زیبا جهان و ایران

پرنده های زیبا جهان و ایران

من عاشق پرنده هام شما چطور

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تولک بردن سهره_لک دادن به سهره_همه چی درباره سهره

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۲۹ ب.ظ

🔴لک دادن سهره بالغ

                                    



🔵روش تولک بردن سهره:👇👇👇👇


ابتدا سهره را در قفسی بزرگتر از قفس معمولی سهره قرار میدهیم ' پارچه زیر قفس را تا نیمه بالایی قفس بالا میکشیم ' زیر پای پرنده تا اتمام کامل پرریزی که حدودا یکماه تا ۴۵ روز بطول میکشد را یکبار تمیز کنید ' وعده غذایی انرا بصورت شاهدانه ۲/۳' و کافشه و کتان و نیجر بصورت مخلوط ۱/۳ قرار میدهیم ' اگر محل نگهداری آن گرم باشد یک قاشق مربا خوری تخم کاهو به آن اضافه کنید 

ادامه ی پست در ادامه مطلب....👇

در طول تولک سهره نکات زیر را رعایت کنید:

• به هیچ عنوان در زمان پرریزی به سهره خود ابتنی ندهید .

• هفته ایی دو بار به آب آن مولتی ویتامین پرنده اضافه کنید.

• ماسه کف رودخانه همیشه در اختیارش قرار داده شود.

• سبزیجات و میوه جات ( سیب ' هویج ' اسفناج ' گشنیز ' کرفس ' برگ ترب و اسفناج ) هر روز یکی از آنها را در اختیار پرنده قرار دهید. 

• محل نگهداری حتما باید آرام و بدون استرس و تا حدودی گرم باشد و در طول مدت لک از جابجایی آن خودداری نمایید.

• با اتمام پرریزی و آغاز رشد پرهای جدید کافشه و نیجر را از جیره غذایی حذف کرده و تخم کاهو یا کاسنی به آن اضافه میکنیم .

• ابتنی در این زمان بصورت یکروز درمیان انجام گیرد و برگ کاهو و هویج هفته ایی یک یا دو بار استفاده گردد .

• در تمام مدت پرریزی و پرسازی باید از مولتی ویتامین مخصوص پرندگان استفاده کرد.


موفق باشید همه عشق بازا🌷🌷..مهدی بیات..

Parandehziba.blog.ir



نظرات  (۱۳)

 

 

۲۱ آبان ۹۸، ۰۱:۲۷ پارسا 

 

سلام وقت بخیر برای لک رفتن اجباری جوجه سهره زیر دستمال چه باید کرد لطفا راهنمایی کنید باتشکر

جواب :

اگه تو خونه نگهداری میشه استفاده از کاسنی وتخم کاهو یه روز در میان به اندازه یه جا تخم مرغی به صورت جدا طوری که با دان اصلی مخلوط نشه و کمی برزک با دون اصلی قاطی کن و اگه بیرون از خانه نگهداری میشه و سرمای زمستان رو تجربه میکنه فقط شن و شاهدانه همین .

موفق باشید

 

 

سلام تازه یه جوجه سهره گرفتم .بزارم خودش بره تولک یا لک اجباری بفرستمش تا گلش دربیاد .و چکاربایدانجام بدم

پاسخ:
اگه بیرون از خونه نگه میداری بزار خودش بره تولک بهتره ولی اگه داخل خونه نگهداری میکنی با تخم کافشه میره تو لک البته کم تخم کافشه زیاد واسه سهره چربی میاره
۰۵ مهر ۹۹ ، ۲۰:۰۱ بهروز مطلبی

سلام سهر من فقط دهن میزنه ریز خونی میکنه امروز گذاشتمش تو یه اتاق تاریک تقریبا گرم .به نظر شما خوبه تا بر تو لک گل بندازه بعد تو این مدت براش دهن بزارم تا بیشتر یاد بگیر لطفا راهنمایی کنید

۰۵ آبان ۹۹ ، ۱۳:۲۲ کاظم مهین دخت

سلام من یه جوجه سهره دارم هنوز سبیل نزده کی باید لکش بدم ممنونم راهنمایی کنید 

ماسه برای سهره چ کاری انجام میده چجوری سهره را وادار ب لک کنیم 

 

۲۸ خرداد ۰۰ ، ۰۴:۴۴ محمدالماسی

سلام من یه سهره دارم الان رفته لک میشه بصورت اجباری فرستادرفت الان فقط یه ریزه خونی کوچیکه انجام میده  کف قفس راخاک بریزم اشکالی نداره؟؟؟

من یه سهره دارم تقریبا رام غریبه میشه الان تو این فصل اخر زمستان لک اجباری بش بدم

سلام خسته نباشید سهره من قبلاً میخوند الان چند وقتی اصلا ریز خونی هم نمیکنه مشکلش چیه به نظرتون

سلام 

جوجه سهره من الان تو لکه. پرهاشو ریخت پارچه رو از رو قفس بردارم یا همون زیر دسمال صاف میکنه 

۰۱ آذر ۰۱ ، ۱۱:۱۹ علیرضا۳۱۵

سلام

چند تا سهره گرفتم که تورن هستن بالغ هستن رنگ کامل دارن 

۱_چطور ببرمشون تو لک ۲_چطور رامشون کنم ۳_اول رام کنم یا اول ببرمشون تو لک  

۰۱ آذر ۰۱ ، ۱۱:۱۹ علیرضا۳۱۵

سلام

چند تا سهره گرفتم که تورن هستن بالغ هستن رنگ کامل دارن 

۱_چطور ببرمشون تو لک ۲_چطور رامشون کنم ۳_اول رام کنم یا اول ببرمشون تو لک  

۰۱ آذر ۰۱ ، ۱۱:۲۰ علیرضا۳۱۵

سلام

چند تا سهره گرفتم که تورن هستن بالغ هستن رنگ کامل دارن 

۱_چطور ببرمشون تو لک ۲_چطور رامشون کنم ۳_اول رام کنم یا اول ببرمشون تو لک  

سلام به همه عشق باز ها آقا من ی سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین.

توی فصل لک و پرریزی که تو تابستون اتفاق می افته سهره باید در پر ریزی یک روز در میان آبتنی کنه یا نه.یا بعد فصل در ریزی با بهترین دانه ها و تازه تمرین سبزیجات ها و ویتامین ها که میدیم تا ۴۰کامل لک تموم شد آبتنی بدیم یا موقع لک و پرریزی هم میشه ولی در زمان لک هر هفته قفس پرنده رو تمیز میکنم ممنون میشم جواب بدید.فدای همه ی عشق باز ها.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی