پرنده زیبا

پرنده های زیبا جهان و ایران

پرنده های زیبا جهان و ایران

من عاشق پرنده هام شما چطور

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

🔥چگونگی مست کردن سهره🔥

خیلی از دوستان روی این مسئله که چگونه سهره را مست بکنیم حساس هستند ! 

             

مست شدن سهره ...   

     درادامه مطلب...

                                                 

چه نر و چه ماده ، در صورت آماده بودن سهره و عدم لک بد موقع ، از اسفند ماه ❄شروع می شود و تا اواسط تابستان🔥 ادامه خواهد داشت. (طبق روال طبیعت و فصل جفت شدن پرنده های وحشی).


اما نکاتی که در مست شدن بهتر سهره موثر هستند و باعث می شود که مدت مستی پرنده طولانی تر شود به شرح زیر است :

۱. با شروع گرم شدن تدریجی هوا باید محل مناسب و خنکی را برای تک میخ کردن سهره انتخاب کنید چونکه سهره ها در موقع مستی قلمرو دارند و در این مکان احساس غرور خواهند کرد و اوج مستی خودشان را نشان می دهند. ( این مکان باید دور از بقیه سهره ها باشد ، طوری که فقط صدای آنها را از دور بشنود ) .

۲. پس از انتخاب محل مناسب ، در صورت آروم بودن سهره آنرا به قفس بزرگی منتقل کنید چون سهره مست تحرک و جنب و جوش زیادی دارد و باید فضای کافی برای نشاط و شادابی آن مهیا باشد.

۳. جیره غذایی سهره در این دوره شامل 80 درصد شاهدانه و 20 درصد هفت تخمه می باشد ، همچنین سبزیجات و میوه شامل گشنیز و برگ کاهو و کلم بروکلی و جوانشیر و سیب قرمز و سایر مواد تقویتی مثل سفیده تخم مرغ و پسته و بادام کوبیده شده در حد کم باید به جیره غذایی پرنده اضافه شوند ( 2 هفته یکبار ).

۴. با بیشتر شدن آواز خواندن سهره سعی کنید پرنده را همراه خود به گردش ببرید تا کور مست بشه ، پارک و جنگل و جاهایی که سهره وحشی داشته باشند بهترین مکان برای به گردش بردن سهره هستند ، همچنین برای بیشتر شدن شرارت سهره و اینکه جلوی بقیه سهره ها کم نیاورد باید آنرا به محل های شلوغ برده و به مستی کردن در مقابل سایر سهره های قفسی عادت دهید.

۵. به تدریج شاهد سفید شدن کامل نوک و پاهای سهره می باشید و سهره هم مستی خودش را با سردهن های مکرر و شیرین کاری هایی مثل باز کردن دم و بال های خود یا مستگیری برای سایر پرنده ها نشان خواهد داد ...

۶. در این زمان در صورت داشتن جفت نر و ماده آماده می توانید با عادت دادن سهره ها به هم و رعایت مسائل جفت شدن ، پرنده هارو جفت کنید و ازشون جوجه بگیرید یا فقط از مست بودن سهره و آواز خواندن آن لذت ببرید ... 

 نکات : بعضی سهره ها با وجود تخت بودن پرهای بدنشون خیلی کم آواز می خوانند و روبه مست شدن نمی روند که بهترین کار برای تحریک چنین سهره هایی وجود یک سهره ماده و شنیدن سردهن های آن برای سهره نر است ، همچنین گردش بردن سهره و دیدن مستی کردن سایر پرنده ها تا حد زیادی در مست شدن سهره و بیشتر شدن آواز خواندن آن موثر است.

موفق باشید .مهدی بیات

نظرات  (۲۹)

 با سلام به استادها من یه سهره تازه دوروزه خریدمش وقتی اوردمش چیزی نداشتم بندازم روش  ولی هنوز نمیخونه بااینحال که سه چهار دانگ بود  بعد چه راه کاری داریدبگید ممنون میشم ویک سوال دیگه من پرنده رو تو اتاق نگه میدارم وفقط صبح وقتی هوا  روشن میشه مینمش پشت پنجره روبه کوچس تا وقتی که افتاب بگیرتش  بعد میارمش تو پشت پنجره بعد غروب ها هم وقتی هوا خنک بشه دوباره همون کارو میکنم دیگه تا وقتی که بخوادروبه تاریکی بره میارمش تو  راه کار بدید خواهشن

پاسخ:
سلام دوست عزیز
سهره رو باید هرجا نگه میداری یک میخش کنی و از جاش تکون ندی اگه بیرون از خونه هم باشه چه بهتر جایی که زیاد آفتاب مستقیم بهش نخوره

سلام آقا من یه سهره دارم دمب نداره باید چیکار کنم

پاسخ:
فاصله چوب نشیمنگاهش رو از قفس بیشتر کن تا دمش به آهن قفس نخوره یه لک بره درست میشه
۲۵ مهر ۹۹ ، ۱۷:۲۲ کامیار نوروزی

سلام خدمت دوستان گرامی و اساتید محترم خسته نباشین یه مشکل عفونت برای سهره من پیش اومده بردم پیش یه پرنده باز یه دارو داد گفت تا ٥ روز هر روز تو اب جدیدش بریز خوب میشه اما تاثیر خیلی کنه رو پرنده من گذاشت سهرم کسله اینور اونور کردن بالا پایین پریدن و همه چیزش طبیعییه اما این کسل بودنش رو گفتن دلیلش عفونته که گفت زیر پوست شکمش زرد شده چه راه دیگه ای هست که بتونم عفونت رو راحت تر و سریع تر از بدنش بیرون ببرم اگه کمکم کنین ممنون میشم

سلام خدمت دوستان گرامی و اساتید محترم خسته نباشین یه مشکل عفونت برای سهره من پیش اومده بردم پیش یه پرنده باز یه دارو داد گفت تا ٥ روز هر روز تو اب جدیدش بریز ٣ مدل هم دونه داد گفت قاطی کن بهش بده در کنار شاهدونی خوب میشه اما تاثیر خیلی کمی رو پرنده من گذاشت سهرم کسله اینور اونور کردن بالا پایین پریدن و همه چیزش طبیعییه اما این کسل بودنش رو گفتن دلیلش عفونته که گفت زیر پوست شکمش زرد شده چه راه دیگه ای هست که بتونم عفونت رو راحت تر و سریع تر از بدنش بیرون ببرم اگه کمکم کنین ممنون میشم

۱۸ آذر ۹۹ ، ۰۰:۰۷ عادل سلیمانی

باسلام خدمت دوستان اگه سهره عفونت روده داشته باشه وبادکرده جاوید سهره ۵قطره سرکه سیب بمدت ۵روز بدین خوب خوب میشه 

پاسخ:
👏👏👏
۲۰ آذر ۹۹ ، ۲۰:۰۴ محمد مهدی

سلام وقت بخیر چند روز پیش یه سهر خریدم ۴ دانگ می خواندحتی اگر صدای انسان بالا می رفت بیشتر می خواند ولی الان دیگه نمی خونه باید چکار کنم که دوباره بخونه جوانم هست موقع پر ریختنش نیست 

پاسخ:
شاید داره میره تو لک
یه میخش کن

من یه سهره دارم شلاقی میخوند الان اوردمش خونه تازه خردیم حدود 1ماه ولی هی جابه جاش میکنم چیکار کنم مست و شرور بشه

پاسخ:
اگه بالکن دارید بزن تو بالکن هوا آزاد ،دون هم بهش شادونه و شن بده، یک روز در میان هم آبتنی بده ،هر چند روز یه بار هم ببر بیرون گشت بده
اگه تو خونست یه میخش کن جایی که گرم نباشه به بیرون هم دید داشته باشه 
۱۱ اسفند ۹۹ ، ۲۰:۴۰ امیر حسین هادلی

سلام آقا ببخشید من یه سهره دارم نمی خونه چیکار کنم

پاسخ:
اگه مریضی مثل ورم روده یا چربی سینه کادری و... نداشته باشه موارد زیر جواب میده:
 یک میخش کن تو فضای باز 
دون هم بهش شاهدونه بده
شن بزار براش
یک روز درمیان آبتنی بده
 چند روزی یک بار هم با خودت ببر گشت بخوره

سلام داداش من یک سره جوان دارم تازه خریدمش خیلی میخوند اما قفسش تعویض کردم دیگه نمیخونه چکارکنم 

پاسخ:
یه میخش کن 

سلام یه سهره دارم وقتی تو بالکن میزارم میخونه،اما توخونه اصلا نمیخونه و کز میکنه،گشتش میدم،با آبپاش یک روز در میان حموم میدم،شاهدونه و شن هم جلوشه،صدا هم ظهر ها براش میزارم که تحریک بشه،چون بندرعباس زندگی میکنم مجبورم که پنجره رو ببندم که کولر خنک کنه فضای خونه رو،چیکارش کنم تو خونه بخونه؟ممنون میشم جواب بدید

با عرض سلام استاد بنده یه سهره نر دست آموز دارم که اکثر اوقات توی اتاق خونه آزاد میگرده و میاد میکنه روی شونه ام بهش دون میدم خیلی با من انس گرفته الان که تابستانه هوا که خنک میشه میزارم تراس تا فردا نزدیک ظهر که هوا میخواد گرم بشه میارم خونه تراس که میزارم قشنگ میخونه یا حتی روی شونه من هم ریز میخونه فقط مشکل اینجاست بخاطر دستی بودن اش نمیتونم تک میخ اش کنم و متاسفانه زمستان ها هم که میارم کلا داخل خونه نگه میدارم و اون مستی که نوک و پا هاش سفید بشه رو تا حالا توی ۲ سال ندیدم یعنی به اوج مستی نمیرسه یه نفر میگه چون اینو دست آموز کردی بخاطر همونه به نظرتون یه ماده قناری بخرم صداش رو بشنوه و بعد اگه آماده شد جفت بندازم خوبه یعنی فرقی میکنه برا مست شدن اش 

پاسخ:
به نظر بنده اگه میخای جوجه بکشی یا سهره مست کنی بهتره داخل قفس باشه کلاً ،و یه میخ بیرون از خونه


۰۴ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۴۹ ابوذر محمدی

سلام من یه سهره نر دارم که مست میخونه ولی یکم چربی زیر دم و قفسه سینه داره ماده هم آماده دارم ولی برای هم مستی میکنن قفس هم انداختم ولی فقط نوک تو نوک کردن فکر میکنم سهره نر آماده جفت گیری نیست و لطفا بهم بگید چه راه کاری انجام دهم 

پاسخ:
جداشون کن .،
باید یه مدت حدود دو هفته صدای هم رو بشنون ولی همدیگرو نبینن
بعد یه هفته همدیگرو ببینن
بعد جفت بندازی
یه دو هفته باید پیش هم باشن
 روز همه سهره ها روز اول جفت نمیگیرن
بعضی از سهره ها ذاتا جفتی هستن تا میندازی پیش ماده جفت میگیره
 هر سهره ای اخلاق خودشو داره بعضی هاشون سریع جفت میگیرن و بعضی هاشون دو هفته طول میکشه 
لونه هم از روز اول داخل قفس باشه


سلام جوجه کال سره قناریا چجور‌ بالا بیاریم؟

۰۵ آبان ۰۰ ، ۱۱:۰۰ رضا کاووسی

سلام عرض و ادب خسته نباشید من یه سهره دارم اوایلی که آوردمش میخوند اما الان نمیخونه مشکل چیه 

سلام من یدونه سهره خریدم ولی نمیخونه فقط جیک میزنه منظورتون از ی میخ کردن چیه بعد الان هوا سرده بزارم بیرون مشکل داره یا شب بیرون بمونه خوبه چی بدم بهش یدست بخونه 

سلام من تقریبا یک سال یه سهره نر خریدم اما الان  میخونه (اما مثل مستی اینترنت نمیخونه)بهش شادونه و هفت تخم و کافشه و میوه و سبزیجات میدم تو بالکن هست برای گردش هم می برمش پشت بوم که اونجا پر یاکریم و کفتر چاهی هست مشکل کجاست؟؟😠😠😠😠نوک و پاش سفید نشده اما یکی از فامیلمون قناری ماده داشت گفت :《وقت جفت شدندشه بیا جوجه کشی کنیم (منظور سهره قناری بود) 》. به نظر شما این حرف درسته ؟؟ ممنونم😊😊سپاس😀😀😀😀😀😊😊😊😊😊😊😄😄

سلام من همونم که میگفتم سهره ام میخونه پیام بالا☝☝☝لطفا اگه کسی میدونه کمکم کنه خیلی ازتون ممنونم اگه کسی میدونه  لطفا جواب بدید سپاس😆☺😊😀😂😄😃😉😅😆

سلام 

من سه تا سره نر دارم تازه گرفتم نمیخونن چه جوری باید سن شون رو بفهمم و اینکه فزا برای گشت ندارم بجاش به صینه سهره نخ وصل کردم و تو خونه لای گلدان ها ولش میکنم و بعد از چند دقیقه میگیرمش و میزارم تو قفس آیا این کار برای مست شخدن و خوندن پرنده خوبه 

با سلام جناب سهره رو اگه تک میخ کنیم چجوری پس باید ببریم گشت اگه ببریم گشت از تک میخی میاد بیرون 

سهره تاچه دمایی توهوای سرد میتونه تحمل کنه

سلام من یه سهره تازه دیروز خریدمش میخام خیلی مستش کنم چیکار کنم

پاسخ:
آبتنی
تقویتیad3e
گشت

استاد

این ویتامین رو چجوری باید به سهره بدیم

همینad3e 

سلام به اساتید محترم من یه سهره نر کرمانی دارم ماشاالاه هم داخل خونه قرص میخونه هم بیرون الان چند روزی هست بیرون یه میخش کردم واسش یه ماده قناری توسی گنجشکی گرفتم از پشت شیسه درب با فاصله هم دیگرو میبینن لطفا راهنماییم کنین چه جوری بتونم ازشون جوجه بگیرم باسپاس فراوان

سلام به اساتید محترم من یه سهره نر کرمانی دارم ماشاالاه هم داخل خونه قرص میخونه هم بیرون الان چند روزی هست بیرون یه میخش کردم واسش یه ماده قناری توسی گنجشکی گرفتم از پشت شیشه درب با فاصله هم دیگرو میبینن لطفا راهنماییم کنین چه جوری بتونم ازشون جوجه بگیرم باسپاس فراوان

۲۷ دی ۰۱ ، ۰۲:۵۶ حامد کتابی

سلام یه سیره ماده دارم یکسال قفس انگار لاله لطفا کمک کنید 

دوتا سیره زرددارم مست نمی شن خیلی کم میخونن راهنمایی کنید

پاسخ:
سلام جای سهره رو یا میخ کن و یک روز در میان آبتنی بده

سلام استاد من یه سهره نر دارم اصلا اصلا آبتنی نمیکنه مشکل از چیه؟  ممنون میشم راهنمایی کنید.  سپاس 

پاسخ:
سلام  باید  تو آفتاب آب بزاری 

سلام یه سهر ه دارم میخوند بردمش گشت دیگه نمیخونه میرم طرفش خودشو میکوبه ب قفس از دستمم دون نمیگیره

پاسخ:
یه کم گلاب بده بهش ترسیده

سهره دارم مست بود از بالا میخ افتاد حالا نمیخواند چکار کونم

سلام جناب من یک سهره دارم میخوام مستش کنم چه راهی خوبه برا مست شدنش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی