پرنده زیبا

پرنده های زیبا جهان و ایران

پرنده های زیبا جهان و ایران

من عاشق پرنده هام شما چطور

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

چگونه مشکل شپشک های خونخوار را از سر پرندگان خود باز کنیم ؟

                                

روشی که در این مبحث خدمت دوستان عشق باز ارایه میکنم جهت استفاده دوستانی هست ک تمایلی به مصرف #سم_آیورمکتین یا قطره های #اسکات و ضد شپشک های شرکتی ندارند بنا ب خطرات یا قیمت یا سلیقه و روش شخصی پرورش پرندگانشان.

شپش ها یا مایتها برای پرندگان زینتی بیشتر مشکلات را فراهم میکنند و عمدتا ب سه دسته تقسیم میشوند:

برای مطالعه ی این مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید...

#شپش_کیسه_هوایی 

#Air_sac_maite

#شپش_خونخوار

#Blode_maite

#شپش_پولک_ساقه_پر

#Scaly_maite

اولین کار همیشه رعایت نظافت قفس و وسایل و ابتنی دادن مرتب به پرنده میباشد.

حتی وسایلی ک ب تازگی خریداری شده است را قبل از بردن و ورود ب گله پرنده خود با اب جوش بشورید و دان خود را از مکان های مطمین و تمیز خریداری کنید و با لباسی که وارد پرنده فروشی میشوید وارد محیط نگهداری پرندگانتان نشوید.

یکی از راه های انتقال شپش استفاده از الیاف اشیانه الوده است...برای این کار میتوان الیاف اشیانه را در ظرف فلزی ریخته و روی حرارت بسیار کم حرارت داد تا حدی ک بوی الیاف بلند شود (دقت کنید الیاف را مشتعل نکرده و نسوزانید و تغییر رنگ ندهید)

یکی از راه های انتقال شپش استفاده از الیاف اشیانه الوده است...برای این کار میتوان الیاف اشیانه را در ظرف فلزی ریخته و روی حرارت بسیار کم حرارت داد تا حدی ک بوی الیاف بلند شود (دقت کنید الیاف را مشتعل نکرده و نسوزانید و تغییر رنگ ندهید)

🔴نکته_دیگر

دقت کنید زمان اضافه کردن پرندگان جدید حتما این پرندگان را قبل از وارد کردن ب محیط گله پرندگانتان ب مدت یک الی دو هفته #قرنطینه کنید و از نبود شپشک و انواع بیماری انها مطمین گردید.

#روش_اطمینان_از_وجود_شپشک

قبل از خاموشی یک دستمال کاغذی را چهار تا کنید و بین نی و میله های قفس قرار دهید و روز بعد درون دستمال را چک کرده و اگر حشرات ریز قرمز رنگ یا سیاه رنگ دیدید خودتان را برای مبارزه آماده کنیدو مطمین باشید تعداد انها ده ها برابر چیزیست ک مشاهده میکنید.

روش_مبارزه_با_شپشکها👇

یک بطری یک لیتری را تا نصفه با اب ولرم پر کنید ومابقی ان را با #برگ_تنباکوی_خرد_شده و بگذارید دوازده ساعت در اب باقی بماند و سپس از صافی عبور دهید و ب اب زرد رنگ حاصل از خیساندن تنباکو دو الی سه قاشق #نمک_طعام اضافه کنید و اگر تمایل به مصرف #جرمیساید_پی (مایع ضد عفونی کننده بی خطر یا با کمترین خطر برای پرنده و حیوانات)داشتید ۲۰ سی سی از این مایع را به محلولتان اضافه کنید.

شما میتوانید نوک چاقو جوش_شیرین به وان ابتنی پرنده اضافه کنید و یا اضافه کردن چندین قطره سرکه سیب برای ایجاد خاصیت_قلیایی در اب .

این کار باعث میشود پرها و پوسک بدن پرنده خاصیت قلیایی پیدا کند و شپشک ها از این خاصیت قلیایی فراری و متنفر هستند.(در میزان مصرف جوش شیرین و یا سرکه سیب زیاده روی نکنید ک اثرات مخرب بر روی چشم و سیستم گوارش دارد).

موفق باشید عشق بازا..مهدی بیات..

نظرات  (۱)

مرسی جالب بود
پاسخ:
🙏❤

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی