پرنده زیبا

پرنده های زیبا جهان و ایران

پرنده های زیبا جهان و ایران

من عاشق پرنده هام شما چطور

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

علت های مست نشدن سهره                                                                                                      سهره


✍١)گم کردن فصل که علت آن سرد وگرم کردن جای سهره میباشد بطور مثال شما سهره را خارج از خانه نگهداری میکنید و حیوان به سرمای بیرون عادت کرده ولی چند روز سهره را به داخل خانه آورده و پرنده باگرم بودن خانه رو به مستی میرود ولی مجدد بعد از چند روزسهره را به بیرون انتقال میدهید و بلعکس که اصلا برای سهره خوب نیست


✍٢)لک رفتن نادرست و عدم تغذیه مناسب در دوران لک


✍٣)سرد و گرم کردن تغذیه سهره که تقریبا مانند شماره١بالا میباشد


✍٤)گشت ندادن و قرار دادن جای تاریک و نامناسب قفس


✍٥)تغذیه نامناسب سهره که خیلی دیده میشود صاحب پرنده در طول یک ماه فقط از شاهدانه برای تغذیه سهره استفاده میکند که کار اشتباهی است شما باید از هفت تخم مناسب با فصل ودرصد مستی سهره خود استفاده کنید مصرف میوه و غذای پروتینی فراموش نشود و کمبود های تغذیه را میشه با مولتی ویتامین مخصوص سهره و پرندگان جبران کرد


✍۶)سرما در روند مستی سهره خیلی موثر است چون سهره بطور ذاتی سرما دوست است


✍۷)یکی از مهمترین موضوع ها در امر مستی سهره راهنمایی گرفتن از افراد با تجربه و کار بلد میباشد که دیده شده راهنمایی های غلط افراد بی تجربه که فقط ادعا سهره بازی میکنند باعث لک رفتن و حتی مرگ سهره شده


✍۸)نظافت قفس برای جلو گیری از عفونت و شپشک


✍۹)آفتاب و آبتنی یکی از مهمترین گزینه ها در مستی سهره میاشد آفتاب کلسیم پرنده را تامیین میکند


✍۱۰)انتخاب سهره مناسب و شرور مهم است و هر سهره خصوصیات اخلاقی خودش را دارد که صاحب پرنده باید این خصوصیات را در نظر بگیرد


✍۱۱)سهره نیازمند مربی خوب میباشد هر پرنده مست و سلامت نشانگر صاحب مسولیت پذیر خود میباشد


و حرف آخر تمام حیوانات احساس دارند و نیازمند رسیدگی هستند و ماعقل داریم اگر توانایی رسیدگی به پرنده نداریم خواهش میکنم پرنده اسیر دوست داشتن خودمون نکنیم

موفق باشید همه عشق بازا🌷🌷..مهدی بیات..

Parandehziba.blog.ir



نظرات  (۱۳)

سلام من ی سهره دارم  نمیخونه ۸ماهشه  ماده هم نیست 

پاسخ:
سلام
عوامل زیادی بر نخوندن سهره تاثیر داره مثل:
۱.چربی
۲.شپش
۳.مکان سهره
۴.ورم روده
۵.کبد چرب
اگه چربی داره دون چرب ندید یا دون رو بو بدید .
توی روز داخل نی نشیمنگاهش رو نگاه کن ببین شپش نداره.
حد الامکان سهره رو تو فضای آزاد بزارید.
موفق باشید.

سلام من یه سهره خریدم تو لک بود و داشت یواش یواش از لک در میومد و میخوند تقریبا مست اما حالا بیست روزی هست که دیگه نمیخونه یا فقط بعضی وقتها که صدای سهره میشنوه میخواد بشینه دهن اما ناقص یه دهن کوتاه میزنه و ساکت میشه خواستم بدونم چرا نمیتونه بشینه دهن

با سلام ببخشید من یه سهره دارم نمیخونه برای خوندنش چکار باید بکنم ممنون میشم اگر راهنماییم کنین

پاسخ:
یه میخش کن و فقط شاهدونه و شن بزار جلوش تو قفس غلامی 
اگه چربی یا بیماری نداشته باشه شروع میکنه به خوندن
آبتنی فراموش نشه

سلام میگم   چجوری سهره را ببریم تو لک و چی بهش بدیم کاملا توضیح بدید

۳۱ خرداد ۰۰ ، ۰۹:۴۷ امیرعلی شمسی

سلام،من سهره ام همه نوشنه های نر بودنو داره ولی قیافش شبیه مادس

 

با سلام بنده سهره ای خریداری کردم ابتدا خیلی میخوند، وآبتنی وهمه موارد راهم رعایت کردم از تقویتی وغذای خوب و... اما الان حدود پنجاه روزه کلأ نمیخونه، علتش چیه؟ ممنونم از راهنماییتون

پاسخ:
علت های زیادی داره
مثل :
چربی
شپش
لک(مخصوصا در فصل گرما)
ترس (از گربه،رعد و برق،و...)
جابجایی
۰۵ آذر ۰۰ ، ۱۰:۲۰ متین یاوری

سلام من یه سهره خریدم  که بعظی وقتا جیک جیک میکنه یا اگر هم میخونه باید  صدای سهره ی دیگری بشنوه تا بخونه و مدت خوندنش خیلی کمه باید چی کار کنم که بدونه شنیدن صدای سهره ی دیگری بخونه ومدت خوندنش بره بالا ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام من سهره خریدم میخوند اوردم باز هم میخوند ولی یک دفعه از دهن افتاد خواهشا راهنمایی کنید 

سلام من سهره خریدم میخوند اوردم باز هم میخوند ولی یک دفعه از دهن افتاد خواهشا راهنمایی کنید 

سلام و خسته نباشید من یک سهره خریدم حدود ۵ماهشه ولی نمیخونه چه کار باید بکنم تا دهن باز کنه؟

سلام من سهره هام تولک زده ایا گشت ببرمشون یا صابت بزارم بمونن درضمن قفس من از اون قدیمی ها به شکل گنبدی هس کوچیک و سیمهاش خیلی نزدیک همن ضرلی به سهره داره یا نه

۰۸ دی ۰۲ ، ۰۱:۴۹ علی قربانی

سلام من یه سهره دارم متولد قفس رنگ زده کامل سرخی تا پشت چشم اومده نره دیگه بدش صاحبش گفته زیر دهنه بوده الان که صدا میزارم براش ریز خونی میکنه داخل خونه ازش نگهداری میکنم همش تو خونه هست باید چکار کنم که شروع به خوندن کنه سرما براش مضر نیست ی راهنمای کنید با تشکر  که مست بشه 

پاسخ:
یه میخش کن ،آبتنی ۱ روز در میان ،هوای بیرون برای سهره بهتره مخصوصا خنک ،سرما هم برا سهره مشکل نداره حتی بهتره

سلام سهره نر دارم میخوند رو به مستی یهو در عرض یکی دو روز از خوندن افتاده علائم مریضی هم نداره پکر هم نیست فقط از خوندن افتاد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی