پرنده زیبا

پرنده های زیبا جهان و ایران

پرنده های زیبا جهان و ایران

من عاشق پرنده هام شما چطور

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

بیماری سهره و قناری_ نیوکاسل

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۶:۵۸ ب.ظ

🔴نیوکاسل در سهره و قناری ها


بیماری نیوکاسل یک بیماری واگیر دار و حادی است ولی ب ندرت سهره و قناری را مبتلا و در انها دیده میشود. در واقع این بیماری در اثر ویروسی به نام ” پارامیکسوویروس” به وجود می آید. این بیماری تمامی گونه های پرندگان را مبتلا می کند. سهره ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و دچار بیماری نیوکاسل می شوند. اما این بیماری در هر پرنده ای با یک علائم ظاهر می شود(مثلا در کبوتران با لقمه و چرخش سر و گردن و بی تعادلی). بنابراین تصمیم دارم در مورد علائم بیماری نیوکاسل در سهره برایتان بگویم.

ادامه ی پست در ادامه مطلب....👇

علائم بیماری نیوکاسل در سهره ها چگونه است؟

زمانی که ویروس وارد بدن سهره شود این پرنده را به بیماری نیوکاسل دچار می کند. در ابتدای این بیماری سهره ها دچار تورم_ملتحمه_چشم می شوند و کم کم اشتهایشان را از دست می دهند. در ادامه بیماری نیوکاسل در بدن سهره منجر به اسهال_زرد و تنگی_نفس  در پرنده می شود. و در نهایت این بیماری باعث تلف شدن سهره ها می شود.

تجربه نشان داده است زمانی که سهره ها به این بیماری دچار می شوند این بیماری را به پرندگان هم جوار خود انتقال می دهند. اما ممکن است آن هایی که  مبتلا به این بیماری شدند هیچ علائمی نداشته باشند و بعد از مدتی بعنوان مثال ۴۲ روز بعد بمیرند.

چگونه از بیماری نیوکاسل پیشگیری و درمان کنیم؟

تنها راهی که می توانید با آن از انتقال و پیشگیری این درمان استفاده کنید این است که هیچ گاه قفس پرندگان مختلف را کنار سهره ها قرار ندهید. خصوصا کبوتران که این بیماری در آن ها به وفور دیده می شود. استفاده از قطره های خوراکی و چشمی ک نیوکاسل ک معمولا برای کبوتر و تیور استفاده میشوند برای سهره انچنان کارامد نیست زیرا در اثر مصرف این ویروس ب صورت زنده و ضعیف شده درون بدن میزبان باقی و میزان و سطح این واکسن ب مرور در بدن میزبان پایین امده و شما مجبور ب تکرار این واکسن ب صور ت مرتب و هر چند ماه یکبار خواهید بود‍ بیماری.

موفق باشید.

Parandehziba.blog.ir




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی