پرنده زیبا

پرنده های زیبا جهان و ایران

پرنده های زیبا جهان و ایران

من عاشق پرنده هام شما چطور

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

کاسکو های سخن گو (طوطی خاکستری)

                                     




🔴 از باهوش ترین و شیرین ترین پرندگان خانگی هستند. افراد زیادی را می شناسم که از کاسکوهای سخن گو  مثل بچه ی خودشان نگهداری می کند.


🔴توانایی سخن گویی دراین پرنده باعث شده است که مردم بیشتر آن را دوست داشته باشند. کاسکو ها مثل طوطی ها پرو بال های رنگی ندارند اما بخاطر هوش و قدرت سخن گویی بسیار مورد توجه هستند.


🔴بعضی از کاسکو ها توانایی سخن گفتن کمی دارند و برخی دیگر توانایی سخن گفتن بالایی دارند. طوری که می توانند هر روز کلمات جدیدی را یاد بگیرند.

ادامه ی پست در ادامه مطلب....👇


🔴کاسکو یا طوطی خاکستری توانایی یادگیری بیش از 🔵🔴۱۰۰🔴🔵 لغت را دارند. جالب اینجاست که می توانند کلمات را تشخیص داده و کاملا درست استفاده کنند.


🔵آن ها حتی می توانند صداهای مختلف مثل صدای زنگ تلفن را تقلید کنند.


🔴اما می خواهیم بدانیم که چه عواملی باعث می شود بعضی از کاسکو توانایی سخن گفتن کمی داشته باشند و یا اینکه اصلا حرف نزنند؟!


🔴بعضی از دوستان پیام داده بودند که پرندمون قبلا حرف میزده الان دیگه حرف نمیزند! بعضی دیگر گفته بودند که چه کار کنیم پرندمون حرف بزنه؟


در رابطه با عواملی که در افزایش و کاهش توانایی سخن گویی طوطی های خاکستری تاثیر می گذارد. می خواهم در این مقاله برایتان بگویم.


پس شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنم.🌷🌷


 


⚫🔴🔵کاسکو های باهوش توانایی سخن گویی بیشتری دارند


یکی از مهم ترین عواملی که بر سخن گویی کاسکو ها تاثیر دارد هوش پرنده است. کاسکوهای سخن گویی که هوش بالایی داشته باشد سریعتر یاد می گیرد و قدرت تکلم بالایی دارد.


🔴هر کاسکویی هوش متفاوتی دارند. برای اینکه متوجه شوید طوطی خاکستری شما هوش بالایی دارد یا خیر! این را می توانید بعد از یادگیری جملات و عبارات بفهمید. اگر بتواند جملات و عبارات را بعد از مدت ها همچنان در ذهن خود نگه داردنشان دهنده ی هوش بالای کاسکوی شما است.


🔴یکی از علائمی که با آن می توانید بفهمید طوطی خاکستری شما هوش بالایی دارد یا خیر این است که زمانی که دارید به او آموزش می دهید چه عکس العملی نشان میدهد!


🔴معمولا طوطی خاکستری هایی که قدرت یادگیری دارند زمانی که شما با آن ها صحبت می کنید به چشمان شما خیره می شوند.


🔴اما طوطی خاکستری هایی که قدرت یادگیری بالاتری دارند. زمانی که به آن ها صحبت می کنید. سرشان را کج می کنند و یکطرف صورتشان را به سمت شما میگیرند.


🔵این طوطی ها بهتر یاد میگیرند. و این رفتار ها دلیل برمیزان اندازه ی هوش بالا یا پایین طوطی خاکستری ها نیست.


🔴برای پی بردن به هوش بالا یا پایین طوطی خاکستری ها باید از صاحب طوطی خاکستری این را پرسید. چون این افراد با طوطی ها زندگی کردند و می دانند سطح مانگاری کلمات در ذهن طوطی خاکستری ها چقدر است.


 


🔴🔴🔴۷ عوامل موثر برکاهش توانایی سخن گویی در کاسکو های سخن گو👇👇


کاسکو های سخن گو گاهی اوقات نمی توانند دیگر صحبت کنند. ویا در مواردی مشاهده می کنید که پرنده ی شما صحبت نمی کند اما پرنده ی دوستتان صحبت می کند. این سوال برایتان پیش می آِید که علت چیست؟ در ادامه قصد دارم ۷ عامل تاثیر گذار بر سخن گویی طوطی های خاکستری را برایتان بگویم.


 


۱ . دم سیا یا دم قرمز بودن کاسکو های سخن گو


طوطی دم سیا و دم قرمز از لحاظ توانایی سخن گویی، واضح گویی، خجالتی یا غیر خجالتی بودن و بقیه ی مسائل مثل هم هستند.


اما طوطی های دم سیا از ۶ تا ۱۲ ماهگی سخن می گویند. در صورتی که دم قرمز ها از ۱۲ تا ۱۸ مکاگی قادر به گفتن اولین کلمه هستند.


قابل توجه دوستی که پرسیده بودند چرا کاسکو دم قرمز ما ۱۰ ماهشه هنوز هیچ کلمه ای را بلد نیست. اما طوطی دم سیا دوستمان ۸ ماهشه به خوبی صحبت میکنه.


پس متوجه شدید که تفاوتی نژادی در طوطی ها بر دیر یا زود باز شدن قدرت تکلم طوطی ها اثر می گذارد.


 


۲ . نر یا ماده بودن کاسکو های سخن گو


باید بدانید که قدرت سخن گویی در طوطی های نر و ماده هیچ تفاوتی با هم ندارند.


اما از سن ۷ سالگی به بعد طوطی های ماده به خاطر درگیر شدن با مسائل جفت خواهی، مثل خوابیدن روی تخم. و وارد شدن به جریان تولید مثلی نسبت به کاسکو های نر از شدت میزان سخن گویی شان کم می شود.


پس اگر طوطی های ماده بعد از یه سنی دیگر مثل قبل سخن گو نیستند نگران نباشید.


 


۳ . سن جوجه کاسکو ها ی سخن گو


 


همانطور که قبلا گفتم جوجه کاسکو های دم سیا در ۶ تا ۱۲ ماهگی و دم قرمز از ۱۲ تا ۱۸ ماهگی قادر به گفتن اولین کلمه می شوند.


جوجه ها هر چه بزرگ تر شوند و آموزش بیشتری ببینند قدرت سخن گویی شان بیشتر می شود. قدرت یادگیری در جوجه ها و کاسکو های بالغ چشم سفید۳ تا ۵/۶ ساله بخاطر اهلی شدن یکسان است. اما بعد از تحت تاثیر قرار گرفتن تنش های جفت خواهی و نحوه ی مدیریت کاسکو و صاحبش قرار می گیرد.


 


۴ . سن کاسکو های سخن گو ی بالغ


 


طوطی های خاکستری بالغ چشم زرد، از ۷ سالگی به بعد تحت جنسی قرار می گیرند. اگر جفت داشته باشند با مدیریت خانواده شان درگیر هستند.


و همانطور که قبلا هم گفتم طوطی های خاکستری ماده بیشتر از نر ها درگیر مسائل خانوادگی می شوند.


و به همان اندازی بیشتر از نر ها در قدرت سخن گویی به مشکل بر می خورند.


در ضمن افزایش سن در طوطی ها رابطه ی معکوسی با قدرت سخن گویشان دارد.


هر چه سن طوطی های خاکستری بیشتر شود قدرت سخن گویی و به خاطر سپردنشان کم می شود.


مخصوصا از سن ۷ سالگی به بعد هم افزایش سن روی تکلم طوطی ها اثر می گذارد و هم مسائل جنسی. باعث میشود طوطی ها کم تر حرف بزنند.


 


۵ . اثر تغذیه


 


هر نوع اختلالی که در بدن طوطی خاکستری ها اتفاق بیافتد روی قدرت سخن گوییشان تاثیر میگذارد.


اگر کاسکو ها با کمبود مواد غذایی و مورد نیاز بدنشان روبه رو شوند.دچار بیماری های ناشی از سو تغذیه می شوند. همین مسئله کافی است تا طوطی خاکستری ها دیگر حرف نزنند.


 


۶ . تاثیر رفتار نامناسب با طوطی خاکستری


 


کاسکو های سخن گو پرندگان اجتماعی هستند. بسیار دوست دارند با دیگران ارتباط بگیرند و به آن ها توجه شود.


زمانی که کاسکو در محیطی است که مورد توجه قرار نمی گیرد. و رفتار نامناسبی از قبیل داد کشیدن سرش روبه رو می شود. دچار اضطراب و افسردگی می شود. و در سکوت مطلق یک گوشه ای به حالت ناراحتی می نشیند.


از شما دوستان پرورش دهنده می خواهم اگر نمی توانید همدم خوبی برای پرندگانتان باشید و به او توجه کنید اصلا او را خریداری نکنید.


حتی اگر چند کاسکو را باهم نگه داری می کنید هیچ وقت جلوی بقیه ی کاسکو ها به یکی از آن ها توجه بیشتری نشان ندهید. این امر موجب حسادت کاسکو های دیگر می شود. کاسکو ها به خوبی بی توجهی شما را حس می کنند و سریع افسرده می شوند. کاسکو هایی که دچار حسادت و بی توجهی می شوند. قدرت سخن گویشان روز به روز کم تر می شود.


 


۷ . روش غلط آموزش به کاسکو های سخن گو


متاسفانه بعضی از افراد به شیوه ی غلط به کاسکو های سخن گو، آموزش می دهند.


اگر قرار هست کلمه ای مثل سلام را به او آموزش دهید از اضافه کردن کلمات زایدی مثب بگو سلام کاسکو بگو سلام خود داری کنید. شما باید فقط کلمه ی مورد نظر را تکرار کنید.


باید بدانید که کاسکو ها معنی هیچ یک از کلماتی را که شما به یاد می دهید نمی فهمد با بکار برد کلمات زاید در زمان یادگیری، یادگیری را برای طوطی های خاکستری سخت می کنید.


در ضمن درهرجلسه ای که برای کاسکو وقت می گذارید تا آموزش ببینید فقط یک کلمه را به او یادبدهید. از یاد دادن چند درس مختلف خود داری کنید.


زمانی که مشغول آموزش به کاسکویتان هستید محیط بی سر و صدایی را انتخاب کنید.


صداهای مزاحم باعث می شود کاسکو نتواند روی آموزش های شما متمرکز شود.



جمع بندی و سخن آخر


به طور کلی سخن گویی کاسکو ها به دو عامل بستگی دارد.


۱ . هوش


۲ . نوع روش آموزش صاحب کاسکو


هر چه از لحاظ ژنتیکی طوطی خاکستری هوش بالاتری برای یادگیری داشته باشد. شما هم به صورت صحیح و منظم به او آموزش دهید سرعت یادگیری و سخن گویی کاسکو بالاتر می رود.


بیاد داشته باشید که یادگیری سخن گویی نیاز به زمان زیاد دارد. باید وقت بیشتری را برای کاسکو هایتان بگذارید.


شما می توانید انواع سوت ها، جملات، کلمات و حتی حرکاتی را به کاسکویتان یاد بدهید.


گاهی اوقات ممکن است شما با وجود وقت زیادی هم که برای آموزش دادن طوطی خاکستری می گذارید متوجه شوید بعد سال ها فقط بتواند چند کلمه سخن بگوید.


این مسئله نشان دهنده ی کم بودن هوش طوطی خاکستری شماست. کاسکو های باهوش به سرعت می توانند جملات و کلمات زیادی را یادبگیرند و تکرار کنند.


برای فهمیدن میزان هوش طوطی خاکستریتان باید زمان بگذرد. در گذشت زمان می توانید به کم یا زیاد بودن هوش کاسکویتان پی ببرید.


به طور کلی آموزش سخن گویی به کاسکو های سخن گو موضوع پیچیده ای است. ما نمی توانیم روش کلی و یکپارچه ای را برای آموزش دادن کاسکو ها برایتان بیان کنیم.


خودتان باید بر اثر رفتارشناسی و سن طوطی خاکستریتان، بتوانید مراحل اهلی کردن و سخن گویی را به او یاد بدهید.


نکته ی مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است. حتی اگر طوطی خاکستریتان بلد باشد به خوبی صحبت کند و جملات زیادی را هم بلد باشد یاد بگیرد باید روزانه تحت تعلیم قرار بگیرد.


تا هم کلماتی را که بلد هست فراموش نکند و هم کلمات جدیدتری را هم یاد بگیرد.


موفق باشید همه عشق بازا🌷🌷..مهدی بیات..

 Parandehziba.blog.ir



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی